دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
دهه پایانی ماه صفر

حوزه/ معاون فرهنگی‌اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان از برگزاری پویش هم‌محله امام‌رضا(ع) و میزبانی رایگان از زائران رضوی در دهه آخر صفر، برای سومین سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام امیرحسین احمدنیا معاون فرهنگی‌اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان به معرفی پویش هم‌محله امام رضا(ع) پرداخت و اظهار داشت: در روایات زیارت علی بن موسی الرضا(ع) جایگاه ویژه‌ای دارد و حتی روایات مختلفی در مقایسه زیارت این امام رئوف(ع) با زیارت اباعبدالله الحسین(ع) وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در روایاتی با سند محکم آمده که زیارت امام رضا(ع) افضل بر زیارت اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: طبق این روایات و با توجه به ایام شهادت حضرت رضا(ع) باید به موضوع زیارت و میزبانی از زائران حضرت به‌صورت ویژه پرداخته شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، با اشاره به میهمان‌نوازی ویژه عراقی‌ها در ایام اربعین حسینی از زائران اباعبدالله و لزوم فراگیر شدن این فرهنگ، ابراز کرد: مردم مشهد نیز از گذشته تاکنون میزبانی خوبی از زائران امام رئوف داشته‌اند و قرارگاه هم‌محله امام رضا در راستای ارتقای این فرهنگ میزبانی تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در دهه آخر صفر که شاهد حضور میلیونی زائران امام هشتم(ع) هستیم، از سال ۱۴۰۱ با همکاری ارگان‌های مختلف و سازمان‌های مردم‌نهاد همچون مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج و تشکل‌های مردمی، طرح هم‌محله امام رضا و اسکان رایگان زائران آغاز شده و امسال در سومین سال، این قرارگاه فعالیت خود را از اول شهریور آغاز کرده است.

وی با تأکید بر اینکه این قرارگاه بدون هرگونه نام سازمانی فعالیت می‌کند و آنچه این کار را ضریب می‌دهد اخلاص موجود در آن است، گفت: امسال در تمام مبادی ورودی شهر و پایانه‌ها، قرارگاه‌های اقماری پیش‌بینی شده تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه کنیم و پیش‌بینی می‌شود هر شب بیش از ۱۰۰هزار نفر اسکان داده شوند.

حجت‌الاسلام احمدنیا، محل‌های اسکان را شامل مساجد، منازل و محل‌های اسکان عمومی دانست و گفت: سال گذشته بیش از ۵۰۰ منزل مشهدی‌ها به‌صورت رایگان در اختیار زائران قرار گرفت و امسال با توجه به فرهنگ زائرپذیری که در میان مشهدی‌ها وجود دارد و تمهیدایی که اندیشیده شده، پیش‌بینی می‌شود بیش از هزار منزل در اختیار زوار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: برنامه ویژه امسال راه‌اندازی قرارگاه ویژه اطعام در کنار قرارگاه اسکان است که هر روز تعداد زیادی از زائران نیز پذیرایی خواهند شد.

گفتنی است زائران علی بن موسی الرضا(ع) برای دریافت خدمات و مجاوران امام هشتم(ع) برای ارائه خدمات، می‌توانند به سامانه zaer.masjedona.ir مراجعه کرده و یا با شماره ۰۵۱۳۲۰۱۲۰۴۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha